Melodifestivalen

Igår så kollade jag faktiskt på melodifestivalen. Det är inte riktigt min grejj. Jag gillar nästan inga av låtarna det är inte min musiksmak och det som jag har kollat på förut var mest kläderna och dom är inte heller så snygga längre. Vissa blir man lite imponerade av men en del är ju bara konstiga.

Vinnaren om någon har missat blev Norge. Inte så stor chock kanske eftersom den låten faktiskt var bra och favorit. Chocken för mig var hur mycket dom vann med ! Dom hade ju nästan dubbelt så mycket poäng som Island som kom tvåa. Trea kom Azerbajan om jag kommer ihåg rätt. Och det var ganska bra eftersom så många svenskar som var inblandade i det framträdandet så skulle de lika gärna kunna vara Svergie.

Sverige kom ganska dåligt. Bland dom 5 sista tror jag. Det kunde man ju nästan gissa. Den stora chocken var att Finland kom sist ! Det trodde jag inte. Dom hade ju också en ganska bra låt. Inte för att jag trodde dom skulle vinna, men sist  ! ? !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0