Gårdagen

Igår var jag med Sofia och Jessi. Vi hade mysig tjejmiddag med tacos. Det började med att vi gick till coop och köpte lite grejjer. Sen tog vi bussen till Jes där vi kom på att vi hade glömt gräddfilen. Så det blir en promenad till myrängens livs. Eller igentligen så skulle vi ta bussen så vi sprang en bit och det var då jag tappade mobilen. När jag märkte att den var tappad så gick vi tillbaka och där ligger den ju. Helt mossad. Antar att den blivit påkörd av en bil. Vi kommer på att bussen inte alls skulle gå då vi trodde så det blir promenad hela vägen dit. Sen så tar vi bussen tillbaka istället. Vi lagar maten och Jessi lyckades faktiskt skära paprikan utan att skära sig i fingrarna. Efter vi hade ätit så mådde alla tre jätte illa och vi tror att det berodde på köttfärsen. Inte sån bra idé att köpa ica:s kanske. Men vi går ut med hundarna och när vi sedan kommer tillbaka till Jes så är alla tre jätte trötta istället. Vi poppar lite popcorn och myser lite. Sen kom Paula vilket alltid är trevligt, så vi poppar lite mer popcorn. Sen helt plötsligt från ingenstan så kommer Jessis morsa hem. Redan vid elva. Hon som skulle vara borta till klockan halv ett eller något. Så vi snackar med henne om hur dålig lärare Rolando är för hon vill sätta dit honom. (Hoppas hon lyckas) Sen är det dags att åka hem för mig så vi går ner till bussen där vi sitter och väntar i typ 40 minuter. Sen kommer vi på att bussen nog inte kommer att komma så då ringer jag morsan som får komma och hämta mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0